1 דקות קריאה
לחשוף את סודות התשוקה- פענוח הכוחות הנסתרים של התשוקה המינית

 מודל "השליטה הכפולה" לתגובה מינית, עוזר להבין את  הגורמים המשפיעים על החשק והתעוררות המינית. הוא מכיר בכך שהתגובות המיניות שלנו מושפעות מ"מאיצים" ומ"בלמים", שיכולים לשפר או לעכב את רמת העוררות המינית שלנו.

 הסבר מפורט יותר על המודל:
מאיצים: מאיצים הם הגורמים שמדליקים אותנו ומעוררים חשק מיני. הם יכולים להיות סימנים חיצוניים או פנימיים שונים המפעילים את מערכת התגובה המינית. דוגמאות למאיצים כוללות תמונות אירוטיות, פנטזיות רומנטיות או מיניות, מגע פיזי, צלילים או ריחות ספציפיים, או מחשבות או זיכרונות מסוימים. המאיצים משתנים מאדם לאדם, ומה שמשמש כמאיץ עבור אדם אחד לא תהיה אותה השפעה על אחר.


בלמים: בלמים הם הגורמים המעכבים או מפחיתים את החשק והגירוי המיני. הם יכולים להיות גורמים פסיכולוגיים, רגשיים או פיזיים שיוצרים תחושת מתח, חרדה או אי נוחות, והם גורם מרתיע לתגובה מינית. דוגמאות לבלמים כוללות מתח, עייפות, חששות בדימוי גוף, קונפליקטים ביחסים, טראומות עבר, דיבור עצמי שלילי או הסחות דעת. לבלמים יכולים להיות עוצמות שונות והם משפיעים על אנשים בצורה שונה בהתבסס על החוויות וההקשרים הייחודיים שלהם.


גורמים הקשריים: מודל הבקרה הכפול מדגיש שהמשחק בין מאיצים לבלמים תלוי מאוד בהקשר. גורמים הקשריים שונים, כגון הסביבה הפיזית, המצב הרגשי, דינמיקה של מערכת היחסים, מסרים תרבותיים או חברתיים והיסטוריה אישית, משפיעים על האיזון בין מאיצים לבלמים. לדוגמה, סביבת מערכת יחסים חיובית ותומכת עשויה לשפר מאיצים ולהפחית בלמים, בעוד שקשר מלחיץ או מלא בהסתרות , מבוכה וחשש לתקשר בצורה גלויה יכול להגביר את נוכחותם של בלמים.


הבדלים אינדיבידואליים: מודל הבקרה הכפול מזהה שלאנשים יש רמות שונות של רגישות ותגובתיות הן למאיצים והן לבלמים. לכל אדם יש שילוב ייחודי משלו של גורמים המפעילים או מעכבים את מערכת התגובה המינית שלו. הבנה וזיהוי של גורמים אלה חיונית עבור אנשים כדי לייעל את החוויות המיניות שלהם ולהתייחס לכל מחסום פוטנציאלי לרווחה מינית.


כאשר מזהים את יחסי הגומלין בין מאיצים ובלמים ומבינים את הגורמים ההקשריים המשפיעים על התגובה המינית, אפשר לנווט טוב יותר את התשוקות והחוויות המיניות.

  המודל מדגיש את החשיבות של יצירת סביבה תומכת וחיובית הממזערת בלמים וממקסמת מאיצים, מה שמוביל לחיי מין מספקים ומהנים יותר.


לסיכום ,
הכל מתחיל ומסתיים בתקשורת וביכולת האנושית האינדיבידואלית לדבר את מה שמרגישים ורוצים