1 דקות קריאה
איך לעצור את המריבות הזוגיות?

קונפליקט הוא חלק טבעי מכל מערכת יחסים, אך כאשר הוא הופך קבוע, הוא עלול ללחוץ על הקשר בין בני הזוג. כמומחית ביצירת שלום בית, ראיתי שמערכות יחסים רבות השתנו באמצעות תקשורת והבנה יעילה.

מאמר זה נועד לספק תובנות ואסטרטגיות מעשיות לזוגות המוצאים את עצמם במעגל של מריבות תמידי, תוך הסתמכות על חוכמתם של מומחים מובילים בפסיכולוגיה וטיפול בזוגיות.


למה זוגות רבים כל הזמן? 

ד"ר ג'ון גוטמן, חוקר מוביל בתחום פסיכולוגיית היחסים, מדגיש שקונפליקט תמידי נובע לרוב מבעיות ליבה שאינן מטופלות. הוא קובע, "רוב הוויכוחים במערכות יחסים עוסקים בכשל בחיבור רגשי." הבנת הצרכים והפחדים הרגשיים הבסיסיים של כל אחד מבני הזוג היא חיונית בפתרון קונפליקטים מתמשכים.

מה יעזור לכם לצאת ממעגל המריבות?

 מודעות רגשית

פיתחו אינטליגנציה רגשית, הכירו והבעו את הרגשות שלכם בצורה בריאה.

נסו להבין את נקודת המבט של בן הזוג ללא שיפוט, השקיעו בפיתוח הקשבה אמפתית תאפשרו לבן הזוג להביע את עצמו ואת הרגשות שלו , ללא ויכוח.


תקשורת היא הלב של יישוב סכסוכים

ד"ר סו ג'ונסון, המפתחת של טיפול ממוקד רגשי (EFT), מדגישה את החשיבות של תקשורת פתוחה ופגיעה. "תקשורת בטוחה ופתוחה היא גלגל ההצלה של מערכת יחסים בריאה", היא אומרת.


תרגלו יחד תקשורת אפקטיבית

השתמש בהצהרות 'אני': הביעו את רגשותיכם מבלי להאשים את בן הזוג, הקדישו תשומת לב מלאה למילותיו של בן הזוג, והכירו ברגשותיו.


שברו את  מעגל האינטראקציות השליליות

המטפלת הזוגית הנודעת אסתר פרל מציינת: "זה לא הוויכוחים שהורסים מערכות יחסים, זה הניתוק שאחריו". כדי לשבור את מעגל הלחימה, זוגות צריכים להתחבר מחדש ולבנות מחדש אמון.לזכור שאתם יחד מתוך אהבה ולא מתוך רצון להילחם אחד בשניה. 


איך להתחבר מחדש אחרי מריבה? 

הקפידו להקדיש זמן לשיחה פתוחה וכנה לגבי הרגשות והצרכים האישיים שלכם, עסוקו בפעילויות ששני בני הזוג נהנים ממנה, טיפוח את היכולת לשוחח ולתת מחמאות על הדברים שאתם אוהבים אצל בני הזוג שלכם ולא רק ביטויים של תלונות וחוסר הערכה. 

גם אם אתם לא מסכימים על הדברים השתדלו להעביר את המסר מתוך מקום מכבד של אהבה. 

ד"ר הארוויל הנדריקס, הידוע בעבודתו עם זוגיות בשיטת אימאגו, מציע שקונפליקט, כאשר הוא מטופל בכבוד ובאהבה, יכול להוביל לצמיחה. "קונפליקט הוא צמיחה שמנסה להתרחש", הוא מסביר.

איך להתגבר על מצבים של חוסר הסכמה בצורה מכבדת?

הימנע מבוז וביקורת החליפו את הביקורת במשוב בונה ,שמרו על כבוד והראו אותו כלפי בן הזוג גם במצבים של חוסר הסכמה. 

לעיתים למרות המאמצים הרבים של בני הזוג יש צורך בהכוונה מקצועית , אל תהססו לפנות לגורם מקצועי שיעזור לכם לצאת ממעגל המריבות ולטפח יחסים זוגים מלאי אהבה וכבוד.
הכוונה זוגית נכונה והדרכה מקצועית חסרת פניות המותאמת לצרכים הספציפיים של מערכת היחסים שלכם.
טיפול יכול לספק מרחב בטוח לשני בני הזוג לחקור ולפתור בעיות בסיסיות.


לחימה מתמדת בזוגיות היא סימן לבעיות עמוקות יותר שיש לטפל בהן. על ידי הבנת השורשים הרגשיים של קונפליקטים, תקשורת יעילה, חיבור מחדש, ניהול חילוקי דעות בכבוד ופנייה לעזרה מקצועית בעת הצורך, זוגות יכולים לנווט את האתגרים שלהם ולחזק את מערכת היחסים ביניהם.

זכרו, המטרה היא לא לחסל את הקונפליקט לחלוטין אלא ללמוד איך להתמודד איתו בצורה שמחזקת, ולא מחלישה, את הקשר הזוגי.