1 דקות קריאה
למה יותר קל לפגוע?

בשטיחי החיים, מערכות היחסים שלנו הן החוטים המוסיפים צבע ומרקם. כאישת מקצוע החיה בעולם של טיפול בזוגות ובודדים, הייתי עדה לכוח הטרנספורמטיבי של ריפוי רגשי. 

המסע הזה הוא לא רק לתקן את מה שנשבר; מדובר בגילוי מחדש של עצמנו ואת השותפים שלנו באור חדש, עמוק יותר.


ההתעוררות:

הדרך שלי להיות מטפלת זוגית התחילה בגילוי אישי. כמו רבים, לעגתי פעם לרעיון הטיפול, מתוך אמונה שאני יודעת מה הכי טוב ללב שלי. 

אבל לחיים יש דרך לנווט אותנו. מצאתי את עצמי במערכת יחסים שהייתה צל של מה שאליו השתוקקתי - חסרת תשוקה, רוויה בתקשורת שגויה ובחלומות שלא התגשמו. 

זו הייתה קריאת השכמה שמשהו חייב להשתנות, והשינוי הזה צריך להתחיל בי.


השינוי:

מסע השינוי נולד לרוב מרגעים של תסכול עמוק. נמאס לי להסתפק בפחות, להיות עם בן זוג שהוא פחות ממה שאני מאחלת לעצמי. ההבנה הזו עוררה חיפוש אחר צמיחה והבנה אישית. הייתי כבר עמוק בתוך עולם הטיפול , לא רק כאשת מקצוע אלא כתלמידה נלהבת. לימודי מדעי ההתנהגות, יחד עם חקר גישות טיפוליות שונות, הפכו לבסיס העיסוק שלי כיום.


כוחו של הרהור עצמי:

אחד השיעורים העמוקים ביותר שלמדתי היה חשיבותה של רפלקציה עצמית. במערכות יחסים, אנו משחקים לעתים קרובות במשחק האשמה. אנו רואים את הפגמים בשותפים שלנו בעודנו עיוורים לשלו שלנו. אבל ריפוי אמיתי מתחיל כשאנחנו מפנים את המראה כלפי עצמנו. זה קשור להבנה שהתגובות שלנו, הרגשות שלנו וההתנהגויות שלנו הם שלנו לבעלים ולשינוי.


אימוץ שפה חדשה של אהבה:

בן זוגי, ירון, מילא תפקיד מרכזי בעיצוב מחדש של ההבנה שלי לגבי מערכות יחסים. התחלנו עם הסכם פשוט אך חזק - הסכם שלום . זה לא היה על הנחת נשק; זה היה על שינוי שפת מערכת היחסים שלנו. התחייבנו לתקשר בלי לפגוע, לכבד את נקודות המבט האחד של השניה ולטפח מרחב שבו שנינו יכולים לשגשג.


אפקט האדווה:

השינוי הזה לא היה רק אישי; זה הפך להיות הייעוד המקצועי שלי. כמטפלת זוגית, אני מנחה כעת זוגות ויחידים במסעות הריפוי הרגשיים שלהם. כל מפגש, כל אינטראקציה, הם צעד לקראת שבירת דפוסים ישנים ואימוץ מערכות יחסים בריאות ומספקות יותר.


ליבת הגישה שלי:

בלב הגישה שלי מונחת האמונה ששינוי מתחיל מבפנים. מדובר בנטילת אחריות על החלק שלנו בדינמיקה של מערכת היחסים. זה לא אומר לקחת את כל האשמה; אלא, מדובר בהכרה בכוחנו להשפיע על שינוי. מדובר במעבר ממקום של האשמות למקום של הבנה ואמפתיה.


העצמת נשים במערכות יחסים:

כאישה, אני מרגישה חיבור מיוחד לנשים אחרות המנווטות את המורכבות של אהבה ומערכות יחסים. ההתמקדות שלי היא לעזור להם להבין את דפוסי ההתקשרות שלהם, לרפא מפצעי העבר ולבנות מערכות יחסים מטפחות ומעצימות.


הדרכה, ייעוץ וטיפול במערכות יחסים הם יותר ממקצוע עבורי; זה קריאה ייעוד אישית עמוקה. מדובר בהדרכת יחידים וזוגות למקום בו יוכלו לחוות אהבה וחיבור בצורה האותנטית והמגשימה ביותר. 

אם אתם מרגישים תקועים במערכת היחסים שלכם, זכרו ששינוי אפשרי. 

זה מתחיל בנכונות להתבונן פנימה, לאמץ דרך חדשה של תקשורת, ולצאת למסע של ריפוי רגשי. יחד, נוכל לשנות את איכות מערכות היחסים שלנו, ובתמורה, את איכות חיינו.