1 דקות קריאה
"10 סימנים למערכת יחסים רעילה וכיצד לצאת ממנה"


להיות בזוגיות יכולה להיות אחת החוויות הכי מתגמלות בחיים, אבל היא גם יכולה להיות אחת המאתגרות ביותר. לפעמים, מערכות יחסים עלולות להפוך לרעילות, ולהשאיר אותך סחוטה, אומללה ואפילו לא בטוחה. 

 10 סימנים לכך שאת עלולה להיות במערכת יחסים רעילה, וכמה טיפים כיצד לצאת ממנה?  

1. את מרגישה שאת הולכת על קליפות ביצים: אם את מודאגת כל הזמן לומר או לעשות את הדבר הלא נכון סביב בן הזוג שלך, זה סימן שהקשר שלך לא בריא.

 2. שליטה יתר על המידה: אם בן הזוג שלך מנסה לשלוט בכל צעד שלך, ממי את מבלה עד מה שאת לובשת, זה סימן למערכת יחסים רעילה. 

3. את מרגישה שהוא מנסה לבודד אותך מחברים ומשפחה: אם בן הזוג מנסה לבודד אותך מהאהובים עלייך, זה דגל אדום שמערכת היחסים שלכם לא בריאה. 

4. את תמיד זאת שמתנצלת: אם את מוצאת את עצמך מתנצלת על דברים שאינם באשמתך או לוקחת על עצמך את האשמה על התנהגותו של בן הזוג, זה סימן לקשר רעיל. 

5. התעללות מילולית או פיזית: כל צורה של התעללות אינה מקובלת וסימן ברור שאת צריך לצאת מהקשר כמה שיותר מהר. 

6. קנאות יתר על המידה: אם בן הזוג שלך מאשים אותך כל הזמן בבגידה או בקנאות יתר, זה סימן לקשר רעיל. 

7. לא מכבד את הגבולות שלך: אם בן הזוג שלך לא מכבד את הגבולות שלך או מנסה לדחוף אותך לעשות דברים שלא נוח לך איתם, זה סימן ברור שהקשר שלך לא בריא. 

8.אינו זמין מבחינה רגשית: אם בן הזוג שלך מרוחק רגשית או אינו מראה לך חיבה, זה סימן לכך שהקשר שלך רעיל. 

9. את מרגישה שאת מאבדת את עצמך: אם את מרגישה שאת מאבדת את תחושת העצמי שלך במערכת היחסים או מתפשרת על הערכים והאמונות שלך, זה סימן שהקשר שלך לא בריא. 

10. את פשוט יודעת שמשהו לא בסדר: לפעמים, יש לך פשוט תחושת בטן שמשהו לא בסדר במערכת היחסים שלך. סמכי על האינסטינקטים שלך . 

אם את מזהה שאת במערכת יחסים רעילה, חשוב לנקוט בצעדים כדי לצאת. 

הנה כמה טיפים שיעזרו לך: 

1. פני לתמיכה: שוחחי עם חבר מהימן, בן משפחה או מטפל על מה שעובר עליך. קבלת תמיכה יכולה לעשות את כל ההבדל. 

2. צרי תוכנית בטיחות: אם את במערכת יחסים פוגענית, צרי תוכנית כדי לצאת בשלום. זה עשוי להיות כרוך בקבלת צו הרחקה, מציאת מקום בטוח לשהות בו ופנייה למוקד אלימות במשפחה. 

3. הציבי גבולות: אם את מנסה לסיים מערכת יחסים רעילה, חשוב להציב גבולות ברורים עם בן הזוג. תני לו להבין עם מה את מרגישה בנוח ומה לא. 

4. התמקדי בטיפול עצמי: שמרי על עצמךבתקופה קשה זו. זה עשוי לכלול שינה מספקת, אכילה טובה ועיסוק בפעילויות שגורמות לך להרגיש טוב.

 5. פני לעזרה מקצועית: אם את מתקשה לצאת ממערכת יחסים רעילה, שקלי לבקש עזרה ממטפל או יועץ. הם יכולים לספק לך את התמיכה וההכוונה שאת צריכה כדי להמשיך הלאה. 

זכרי, 

מגיע לך להיות במערכת יחסים בריאה ואוהבת. אל תפחדי לעשות את הצעדים הדרושים כדי לצאת ממערכת יחסים רעילה ולהתחיל לחיות את החיים שמגיעים לך.